No us negaré que ja n'estava una mica tip de sentir o veure urbi et orbi debats, converses, simples comentaris de carrer o grans titulars dels telenotícies especialment del nostre país tot allò que fes referència a la fumuda limitació dels 80km/h als accessos de Barcelona, el seu corresponent compliment o no de promesa electoral per part de CiU i com l'oposició ha procurat torpedejar la bona gestió d'una modificació viària d'aquesta talla.
Ara per fi, en virtut de la mà ferma del Conseller Puig, la bona entesa amb el Servei Català de Trànsit, uns informes que ho avalen i per sobre de tot, l'eco de les veus contràries a la norma: els conductors i conductores que havien de suportar la insensatesa del reglament de trànsit dia rere dia, podran veure com aquesta rigidesa que ja semblava sempiterna, pren un tacte més tovenc.
Tot tornarà com regia abans del gener del 2008, moment en el qual els d'Iniciativa van decidir que tocava sortir als diaris i crear maldecaps a tort i dret amb la promulgació de la bacinada que ara es posa fi. Asseguraven que així es reduiria la sinistralitat i que per damunt de tot, podriem respirar un aire tant refinat com el de la Lapònia.
Es conformarà al cap i a la fi, un nou mapa de velocitat variable que fluctuarà entre els 80 i els 120km/h modulable per criteris racionals -i convé repetir el terme “racionals” per poder-ho distingir de l'etapa anterior- tals com l'hora, el nivell de congestió de la carretera, el risc de sinistralitat, les condicions meteorològiques, els trams en obres o els nivells de contaminació de l'aire.
Si de reduir la sinistralitat a les carreteres amb l'antiga norma es tractava, val a dir que segons dades facilitades pel mateix Departament d'Interior, ha existit una tendència a la disminució en el conjunt de la xarxa de carreteres catalanes, ben palesa amb el 13% menys de morts i ferits greus que es van registrar el 2010 respecte l'any anterior, que per altra banda -i heus aquí on la “zona 80” s'ha quedat de manifest- no ha tingut la seva traducció a la zona controvertida on durant el mateix període la sinistralitat hi va créixer un 27%.
Però és que ja per concloure, cal veure fins a quin punt tot plegat ha estat carregat de niciesa i absurditat en referència també a la ingent quantia de gasos contaminants que resguarden Barcelona i voltants i que l'arxiconeguda mesura havia de fer esvair. Resulta que anar a pas de tortuga amb cotxe era com oli en un llum per reduir gasos contaminants, però que quan ve un potent anticicló que impedeix la renovació de l'aire, la zona metropolitana assoleix uns índexs de pol.lució mai vistos?
És recomenable agafar la bicicleta quan l'aire està tan viciat o què, senyor Herrera i companyia?
No hay comentarios:
Publicar un comentario